خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/11 - 14:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

ضرورت توجه به منافع مشترک اقتصادی در تدوین توافقنامه همکاری‌های جامع تهران-مسکو

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد باید ما به ازای اقتصادی و تجاری ملموسی در توافق راهبردی میان تهران و مسکو تعریف شود زیرا هر دو کشور تحت تحریم های ظالمانه و یکجانبه غرب هستند و این همکاری می تواند محدودیت های اقتصادی را رفع کند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت نهایی شدن توافقنامه همکاری‌های جامع میان دو کشور ایران و روسیه، گفت: امروزه همه کارشناسان حوزه سیاست خارجی اعتقاد دارند که دیپلماسی موفق و کارآمد باید به عرصه اقتصادی توجه جدی داشته باشد و این موضوع در روابط میان دو کشور دارای اهمیت ویژه است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی باید ما به ازای اقتصادی و تجاری ملموسی در توافق راهبردی میان تهران و مسکو تعریف شود زیرا هر دو کشور تحت تحریم های ظالمانه و یکجانبه غرب هستند و این همکاری می تواند محدودیت های اقتصادی را رفع کند.



وی ادامه داد: در این میان سند راهبردی و جامع ایران و روسیه باید به حوزه دفاعی و مسائل حوزه خزر نیز توجه داشته باشد زیرا با توجه به تغییر معادلات منطقه ای و جهانی، این عرصه ها قابل تامل بوده و مهم محسوب می شوند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مطابق قانون اساسی توافقنامه های راهبردی بلندمدت و جامع باید در پارلمان مورد بررسی قرار بگیرد، افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی حتما مفاد و جزئیات این سند را بررسی و نظرات تکمیلی اش را برای بحث و تبادل نظر در صحن علنی ارائه خواهد کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد با توجه به مرزهای مشترک میان دو کشور، باید زیرساخت فعالیت های اقتصادی، تجاری و بازرگانی در استان های مرزی فراهم شود تا بتوان به راحتی تبادل کالا و خدمات انجام داد؛ بدون شک دو کشور می توانند منافع اقتصادی مشترکی برای یکدیگر ایجاد کنند و در منطقه سرآمد باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 364323
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار